2010. július 8., csütörtök

Hup Holland Hup - Eurotrip part 1

Múlt hét pénteken végetért az egyetem az utolsó vizsgámmal. Elszabadult a nyári szünet, amit a vizsga után a Holland - Brazil meccs utolsó 30 percével ünnepeltünk. Vasárnap még tartottam egy kis BBQ partit az erkélyen, mindenkinek, aki még nem ment haza, nagyon jól sikerült. Este pedig fogadtam a családom, akik megjöttek látogatóba.

Anna, Apu és Anyu kocsival jöttek 2 nap alatt, egy Nünbergi pihenővel, ami persze pont a Német-Argentín meccs napjára esett. Ezzel az idei családi nyaralásunk meg is kezdődött. A terv egy Eurotrip, ami úgy néz ki a térképen, hogy Hollandia - Belgium - Luxembug - Franciaország - Svájc - Németország - Ausztria - Magyarország. Jelenleg a Hollandián vagyunk túl, holnap délután célozzuk meg Brüsszelt, ahogy a nagynénémék és az unokatestvéremék látnak vendégül minket, hétfő reggelig. A VB döntőt sajnos már nem élhetjük át a hollandokkal.

Eurotrip 2010 Delft-Budapest

A hollandiai első felvonásról pár szóban:

Hétfőn délelőtt Delftben néztünk körül, megnéztük a belvárost, a Vermeer Múzeumot, majd vonatra szálltunk, és elmentünk Rotterdamba. Itt először is megejtettem a régóta esedékes bevásárlást, már nagyon kellett pár nyári cucc. Ezután körbesétáltuk Rotterdamot, megnéztük a régi kikötőt, a tengerészeti múzeum kültéri részét, az Erasmus hidat, a Kínai kikötőt, valamit néhány szép parkot. A lábunkat térdig legyalogoltuk, én már nem is emlékszem mikor kellett ennyit mennem gyalog.

Vermeer - Levelet író hölgy szolgálólánnyal

Kedden egy hosszabb túrát tettünk északra, Frízföldre. Frízföld Hollandia legrégibb és egyben kicsit különálló megyéje, a nyelvjárásuk is kicsit eltér a szokványostól. Először Harlingenben álltunk meg, ami Frízföld kikötője. Ide az A7-es autópályán jutottunk el, aminek az az érdekessége, hogy mintegy 25 kilométeres szakaszon a tengeren megy. Pontosabban a Waddenzee tenger és az IJsselmeer beltenger határán húzódik egy hatalmas gáton. Ezt a gátat a szárazföld kisajátítása és védelme érdekében építették a hollandok, még nagyon régen. Harlingen nagyon szép város, rendkívül hangulatos, és a kikötője is érdekes volt. Ezután Frízföld fővárosába autóztunk át Leeuwardenbe. Itt tettünk egy sétát a belvárosban, ittunk egy kávét az egyik csatorna fölött ívelő hídon lévő kávézóban. A kávézóban ülve tűnt fel, hogy kizárólag lányok ültek körülöttünk elképesztő mennyiségben. Fel is merült bennem a kérdés, hogy talán rossz városban tanulok..
Este itt Delftben néztük meg a Holland - Uruguay elődöntőt. Besétáltunk a központba, ahol a kocsmák mind a szabadban vetítették a meccset. Rengeteg holland jött még nézni, jó volt a hangulat. Előzetesen természetesen beszereztük a narancssárga pólókat, és én még egy vuvuzelát is szereztem.

Hollandia - Uruguay (3:2)

Szerdán Hága és Scheveningen volt soron. Hágában is tettünk egy nagy sétát, megnéztük a modern felét is a nagy felhőkarcolókkal, majd az óvárost is a Binnenhoffal, és a Mauritshuissal. Ide be is mentünk, és megnéztünk pár igazán híres festményt, főleg Rembrandtól és Vermeertől. Nem volt egy nagy kiállítás, de nagyon szép volt. A centrumból délután kicsit tovább is mentünk, egészen a Scheveningen strandig. Itt végre alkalmam nyílt az idei első igazi napozásra, még fehér vagyok, mint egy kezdő hóember. Anyu a tengerbe is bemerészkedett, ami már elég meleg a fürdéshez, de még nem az igazi. Este pedig megittunk itt Delftben egy kis belga sört az egyik régi kocsmában.

Belga sörök

Csütörtökön Amszterdam volt soron. Elautózunk a külső gyűrűig, majd innen gyalog jártuk be a várost. Vettünk egy kombinált jegyet ami a Van Gogh Múzeumba és egy másfél órás hajókirándulásra volt jó. A Van Gogh Múzeumban iszonyatos tömeg volt, szinte oda sem lehetett férni a képekhez, és csordákban kellett vonulni. Ennek ellenére egészen jó volt, rengetek szép festményét láttuk. Nekem nem is a híresek tetszettek igazán, hanem pár kevésbé híres tájképe. A múzeum után megtekintettük Amsztedamot a csatornákról. Ezzel csak egyetlen baj volt, az időzítés. Olyan meleg volt a hajón, hogy az első 10 perc után mindenki olvadozott a székeken. A számtalan híd alatti kis árnyék nyújtott csak felüdülést a hőségben. A hajókirándulás után még gyalog is besétáltunk a központba, csak a történet kedvéért.

Amsterdam 2010

Holnap még megnézzük az egyetemet, pakolunk, és irány Brüsszel.