2010. június 22., kedd

A leghosszabb nap

Már többször is emlegettem pár embernek, hogy nagyon furcsa milyen sokáig világos van itt Delftben. Sokkal tovább, mint Budapesten. Volt olyan este pár héttel ezelőtt is, hogy 10 kor végeztem a könyvtárban, és amikor kiléptem a kapun, még szinte nappali világosság fogadott. 

A jelenség oka, hogy míg Budapest az Északi szélesség 47°28'19" fokán helyezkedik el, Delft az É 52°0'54" fokon található. Tehát északabbra vagyunk .Tehát hosszabbak a nappalok.

Június 21-én van az északi félteke leghosszabb nappala, számszerűen:

Budapest:

  • Napkelte: 04:46 AM
  • Napnyugta: 08:45 PM
Delft
  • Napkelte: 05:22 AM
  • Napnyugta: 10:06 PM

Tehát Budapesten 16 órát, Delftben 16 óra 45 percet van világos. Ez a szélességi körök közti különbség eredménye.

Természtesen a későbbi napnyugtáért a földrajzi hosszúság is felel, mivel azonos időzónában vagyunk, de különböző hosszúsági körön. Budapest Keleti hosszúság 19°03'01" míg Delft K 4°21'24"

Végezetül 2 fotó, amit tegnap csináltam

Delft Panoráma vol. 3


Delft 23:14


2 megjegyzés:

  1. a fehér éjszakákról tudnék mesélni... totál szétzuhant a belső órám attól, hogy még 11 után is világos volt az elején

    VálaszTörlés
  2. Németországban nekünk is ez volt, kissé eltolódtak a 10 órai lefekvések:)

    VálaszTörlés