2011. augusztus 4., csütörtök

Költözés

ilyen üres legutoljára 2 éve volt

Múlt héten Rotterdamba költöztem. Hivatalosan is vége van a delfti életnek, elköszöntem a DUWO-tól, visszakaptam a kauciót egyben, és leadtam a kulcsokat. Költözni fárasztó. Még úgy is, hogy egyik nap a kollegám besegített egy kocsival (Peugeot 106, szó szerint telepakoltuk), 5 napig tartott, amíg minden cuccom áthoztam Rotterdamba. Ideiglenesen Orsi szobájában lakom, aki közben elment nyaralni egy bő hónapra. Munka után irány Delft, pakolás, takarítás, majd vonatozás 1,2,3 dobozzal/szatyorral stb. Kiderült, hogy amikor már majdnem üres a lakás, akkor is van benne annyi cucc, hogy azt nem lehet 1 menetben elvinni.
Utolsó közös esténken Luis-szal lementünk a ház elé vacsorázni ahhoz a kifőzdéhez, ahol 2 év alatt sosem ettünk annak ellenére, hogy szó szerint 20 méterre van a házunktól. Nem is nagyon bántuk, hogy nem tettük meg előbb, igazából csak a szimbolikus érték miatt érdekes a történet. Búcsúzásként még megajándékoztuk egymást egy kis emlékkel. Én egy faliórát kaptam, utalásként arra az 5 darabra, ami nem működött 2 évig a falakon. Cserébe tőlem pedig egy képes holland szakácskönyvet (101 olcsó étel) és egy uzsonnásdobozt kapott. Egész megható volt, hüp hüp.

A költözés egyben azt is jelenti, hogy nemsokára letelik a 2 év, amit az MSc-re, és egyben a blogra szántam. Erről még lesz szó bővebben is, de még nem döntöttem el minden részletet. Bizony, repül az idő.

Munka fronton annyi történt, hogy mindkét cég, akiknél voltam interjún közölte velem, hogy éppen most nem aktuális a létszámbővítés, nagyon szeretnének felvenni, de jelenleg nem tudnak. Sokféle indokot is szolgáltattak, de a lényeg, hogy náluk nem fogok egyhamar elhelyezkedni. Így a jövőm ismét teljes ködbe burkolózik. Természetesen nem adtam fel a kűzdelmet, megint felforrósítottam pár szálat, még új opciók is szóbajöttek, de már szinte biztosra veszem, hogy nem fogok tudni szeptember elsején munkába állni. Elég hihetelen számomra ez az egész ügy, eddig azt hittem, hogy itt nem túl nehéz munkát találni egy jó mérnöknek, de a legnagyobb tanulságot a saját bőrömön kell megtanulnom.

Hiába élsz külföldön, hiába beszélsz 3+ nyelven, hiába vagy életed legpengébb formájában, hiszen most fejezted be az egyetemet, hiába dolgoztál egyetem mellett 2 évet a szakmában, hiába 3 oldal a szakmai CV-d, akkor is kezdő mérnök vagy.
Kezdő mérnök senkinek nem kell!!

Bármenyire is próbálkozom, akkor is kezdő mérnöknek titulálnak, és közlik, hogy rád most nincs idejük/kapacitásuk, hogy betanítsanak, meg csak nyűg lennék a senior engineer-ek nyakán. Na de könyörgöm, azért van diplomám, mert kurva gyorsan tanulok, és potom pénzért is napi 8+ órában írok reportot!! Na erről ennyit. Amikor megpendítem, hogy értem én, hogy kezdő mérnök nem kell, de nem leszek csak a várakozástól tapasztalt mérnök, akkor csak szélesen mosolyognak, az nem az ő gondjuk.

Joris múlt hét pénteken közölte velem, hogy karácsonyig biztos nem tud felvenni. Ezen szuper hírek után írtam a lányoknak, hogy bocsi, de nélkülem próbáljanak lakást szerezni, mert én azt sem tudom jelenleg, hogy hol leszek 2 hónap múlva, meg lesz-e miből fizetni a lakbért. Még 1 lakás volt hátra, már meg volt beszélve a megtekintés, gondoltam jófej leszek, és megnézem a lányoknak. Egy lakás már nem számít, úgyis vagy 10-et láttam előtte. Egy átmulatott este és elég kevés alvás után elmentem megnézni a helyet, és annyira megfelelő volt, hogy el is döntöttük még aznap a lányokkal, hogy kivesszük. Még nekem is megfelelt, mert kiderült, hogy nincs ügynökség, meg ügynöki díj, és nem kell nekem aláírni 1 évre a szerződést. Egy jó kis 3 szobás lakás, egy kínai/holland nőé, aki általában diákoknak adja ki, nagyon olcsó, és bútorozott. Egész kellemes környéken van, a Zweedsestraaton (Svéd utca). Amúgy a környék csupa országneves utcából áll, még Magyar utca is van! Megbeszéltem a lányokkal, hogy nem garantálom, hogy tényleg 1 évig tudok maradni, de szerencsét próbálok, és lesz ami lesz. Ha lesz munkám, ráadásul normális közelségben, akkor akár hosszú távra is megfelel majd.
Egy gonddal kevesebb.

Orsiék lakásában rendesen 4 lány lakik, de jelenleg mindennyian külföldön nyaralnak. Helyettük most 3-an lakunk a lakásban ideiglenesen, Diana (litván), Paolo (portugál) és én. Nagyon más velük lakni, mint Luis-szal, hatalmas társasági élet van. 1 hete lakom itt, de eddig minden nap közösen ettünk, jégkrémeztünk, sőt már bulizni is elmentünk egyszer. Nem hagynak esténként filmezni :D Rá kellett jönnöm, hogy akaratlanul is, de nagyon elszoktam már a pezsgő társasági élettől, itt az ideje kicsit szocializálódni!

3 megjegyzés:

  1. Éljen a szocializálódás!!! :)

    VálaszTörlés
  2. A pirosbetűs rész ellenére szerintem ez egy tök pozitív hangulatú bejegyzés, és a "ködbe burkolózó" jövő tulajdonképpen érdekesebb, mintha leírtad volna, hogy igen, irodista leszel, kokcás ing meg sörhas. Mármint ha a blogot sztorinak vagy regénynek tekintem, így sokkal nagyobb érdeklődéssel lapozok a következő fejezethez :)) Tetszik a búcsúeste Luisszal, általában is érdekesnek találom, hogy a legvégén, a továbblépés előtt, nem megyünk el amellett, ami mellett egész idő alatt elmentünk. Nyár van, a társaság ideje, jó bulikat kívánok én is, ha már velünk nem jön úgy össze.

    VálaszTörlés
  3. @Annamari: Bizony, jó dolog is az! Kevesebb gond a napi táplálozás :)

    @MP: Találkoztam most Luissal, és tök fura volt. Főleg, hogy voltak újdonságszámba menő híreink egymásnak. Valamint a blogom nem igazán regény, de érdekes lenne kinyomtatni könyv alakban. Sajnos mostanában nincs annyi ihletem a jóféle postok írásához :(

    VálaszTörlés