2011. augusztus 24., szerda

2 év

Bizony, ma két éve érkeztem meg Hollandiába. Az első bejegyzésem elég rövidke volt, de élénken emlékszem rá, hogy milyen érzés volt egy új városban új életet kezdeni. Egy évvel később már gyakorlott holland egyetmistaként épp unatkoztam az esőben, és a szuper nyaram élményeit soroltam fel.


Az időjárás mit sem változott tavalyhoz képest, ma is esett az eső, a szokásos 20 fok pedig szinte melegnek hat. Még egy hasonlóság, hogy éppen új lakásba költözök, ma kaptuk meg a kulcsokat. Rotterdam szélére költözünk, ami nagyon kellemes, bár kicsit messze van a központtól. Szép nagy ház, 3 kellemes szobával.

Ami nem olyan, mint tavaly, az a nyaram. Nem voltam még nyaralni, és már nem is leszek augusztusban, hiszen a diplomázás lekötötte minden időmet. Tegnap megvolt a green-light meeting, ami kicsit olyan, mint egy védés. A professzorok nagyon meg voltak elégedve a diplomámmal, csak pár apróságot kell kijavítanom, és jövő héten kedden végleg le fogok diplomázni. Már nagyon várom, meghívam mindenkit, aki errefelé fog járni, jön Anyukám és András, a nagybátyám is a prezentációra. Utána lesz egy kis vacsora, meg valami buli is. Szeptemberben pedig jön a jól megérdemelt pihenés.

Hogy hogy érzem most magam? Hát azt kell mondjam, hogy ez az év nem teljesen úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Egy elég balszerencsés perióduson vagyok túl, remélem végleg. Talán ott kezdődött minden, hogy kirúgták Romeijnt, és már akkor is írtam, hogy ez valószínűleg elég nagy befolyással lesz a második évemre. Hát kicsit sem tévedtem, ott indult el a lavina. Aztán jött a szakmai gyakorlat kálváriája, majd a diplomamunka keresésdinamika vizsga, végül a diplomázás, lakáskeresés és munkakeresés problámatrió. Egyszóval nem volt sétagalopp ez az év. Ami nagyon furcsa, az a két delfti évem hatalmas kontrasztja.
Azért most már kezdek kicsit helyrejönni, a sok keménykedés és idegeskedés végre meghozta az eredményét, és a munkán kívül már majdnem minden megvan. Nem akarom elkiabálni, de lassan vége az egyetemnek.

Őszintén remélem, hogy a következő évem jobb lesz, kevesebb problémával, több örömmel, bárhova is vessen az élet.

PS: Minden megmaradt blogolvasónak nagyon szépen köszönöm a kitüntető figyelmet!

3 megjegyzés:

  1. Mint egyike a hűséges blogolvasóknak - mondom - tényleg furcsa, hogy eltelt ez a két év! Az utóbbi idők nagy izgalmai közepette nem igazán volt alkalmunk ezen merengeni, de talán lesz majd egy kis pihenő idő számvetést készíteni.
    Addig is millió puszi. Kitartást a hátralévő feladatokhoz! Hamarosan találkozunk!
    Anyukád

    VálaszTörlés
  2. Én is szívesen olvastam a delfti történeteket, örülök, hogy sikerült ezt a két évet munkával , tanulással, kalandokkal megtöltened és immár eltöltened.Gratulálok a védéshez, majd vasárnap 09. 04. koccintunk Szolnokon. Üdv:Gyöngyi

    VálaszTörlés
  3. Grat a grínlájthoz, nem is mondtad, csak az absztraktot.
    Bizony, hamar elrepült ez a két év, örülök, hogy voltál itthon is. És persze remélem, szeptemberben megint lesz egy 12 (vagy több) órás buli ;)
    Itt egy kicsit melegebb van most, mint nálad, de szeptemberre is marad belőle valószínűleg.
    Hajrá jövő héten!

    VálaszTörlés